دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: واشنگتن پست تصریح کرد سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با اقدامات خودسرانه احساس می‌کند به هیچکس پاسخگو نیست و می‌تواند مستقل رفتار کند و همین موضوع جرج بوش را تضعیف کرده است.

به گزارش ایرنا از نیویورک؛ واشنگتن پست دوشنبه نوشت عصبانت بر سر نابودی نوارهای مربوط به بازجویی‌های سازمان سیا تنها یکی از دلایل خشم گروه‌های نظارتی اطلاعاتی جمهوریخواهان در کنگره از این سازمان است.

پیتر هوئکسترا ‪ از مقامات ارشد جمهوریخواه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در این‌باره گفته است: سیا به گونه‌ای رفتارمی‌کند که گویی خودمختار است و به هیچ کس پاسخگو نیست.
این روزنامه تصریح دارد که البته این ملایم‌ترین اظهارات او در مورد سازمان سیا است، سازمانی که قبلا آن را "بی کفایت، متکبر و سیاسی" توصیف کرده بود.

سیلوستره ریس رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سایر دمکرات‌ها نیز به همراه هوئکسترا خواستار آغاز تحقیقاتی در مورد نابودی نوارهای بازجویی سازمان سیا شده‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، دولت بوش با این مساله مخالفت کرده است.

واشنگتن پست نوشته‌است: سازمان سیا اطلاعات مربوط به حمله‌هوایی اسراییل به هدفی در سوریه در ماه سپتامبر را تقریبا از تمامی اعضای کنگره مخفی کرد و در حقیقت جامعه اطلاعاتی آمریکا خود تصمیم گرفته است که افکار عمومی از چه اطلاعاتی باید آگاه باشد.

این روزنامه تاکید دارد که سازمان‌های اطلاعاتی از آلمان نازی گرفته تا پاکستان کنونی، خوب یا بد همواره متمایل به جدا شدن از دولت‌های خود بوده‌اند.
به نوشته این روزنامه، در عصبانیت کنگره از نابودی نوارهای مربوط به بازجویی از مظنونان تروریست توسط سازمان سیا هیچ اختلاف حزبی وجود ندارد و هوئکسترا نیز با ریس موافق است که دولت بوش با مخالفت با شهادت دادن مقامات در مورد این تحقیقات اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

کد خبر 40075

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز